holland mars 2006

jag, sigrid, crister, carro, cecilia och emilia tog hästlastbilen lastad med 4 st hästar, chesterfield, muffin, contino och covani och åkte mot holland våren 2006. ett antal timmars resa men jag och carro som skulle jobba som hästskötare sov mestadels av resan och laddade batterierna inför 2 veckors arbete. sigrid skulle dit och träna sina fina hästar hos egbert kraak (craecken stables) och edwar gal.
överallt i holland var allt så snyggt och prydligt. stall såg inte ut som stall som här i sverige, utan som fina trädgårdar, det var boxar med guldknoppar, snygga välstädade stallplan med snygga rabatter och fina ridbanor med snyggt klippta häckar runt om. det var som en dröm och tanken på att det stod där världens bästa hästar kan jag fortfarande inte fatta och på denna fina pre hingst fick jag rida på:) den var så känslig och fin att sitta på att så fort jag bara rörde det minsta på mina höfter så fattade den galopp eller gick i spansk skritt. synd bara att jag inte tänkte på att sigrid skulle ta ett kort på oss tillsammans:(
vi var runt mycket på olika gårdar och tittade på saluhästar, gick på stan och ett av dem roligaste sakerna vi gjorde var att vi gick på världscuptävlingarna i amsterdam.
egberts fru julie hicks kom fram en dag och sa till sigrid att hon ville att jag skulle få hennes trokänare julio V för han skulle få bli pensionär och önskade att han kom till oss och fick leva i hästarnas drömvärld. då var jag världens lyckligaste och kunna inte fatta att jag fick denna otroligt fina hopphingst som tävlat runt om i hela världen förän han kom med lastbil till bergåkra:)
roliga minnen och en sak jag aldrig kommer glömma är att allt i holland smakar och luktar mycket. sköljmedlet gjorde att den nytvättade tvätten stank och den där youghurten smakade väldigt mycket. hehe


   

egbert och sigrid rider chesterfield

 

egbert på contino

   

en av julies och egberts charmiga hund på stallplan och den snygga ridbanan och ridhuset hos dem.

   

ridhuset och sadelkammaren

   

stallet utifrån och inne, samt utestallet

   

hos edward gal. hans hingst florencio och skötare. stallplan med en av ridbanorna och inne i stallet vid uppställningbåsen.

 

gänget på restaurang och cecilia med den fina hingsten på 2 år som jag ville ha.

   

ett av försäljningsgårdarna vi var på. det allra snyggaste. eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0