jag har varit arg i några dagar och är det fortfarande!



det finns så mkt okunniga männiksor som säger fördömmande saker angående de hundraser jag har och det tycker jag verkligen inte om, utan öppna inte käften om ni inte vet vad ni pratar om och inte har någon erfarenhet alls av hundar överhuvudtaget!
INGEN hund föds elak, utan dem blir som man fostrar dem. men vist pitbull, amstaff och alla de där raserna är framavlade till att ha starkare psyke och dem kräver en fastare hand och en bra uppfostran då dem kan vara lite tjuriga och envisa. det är inga raser en helt oerfaren person skaffar precis då man måste veta och kunna uppfostra en hund på rätt sätt.
har ni "kamphundshatare" tänkt på hur det står i tidningarna om en "vanlig" hund attackerat någon människa eller hund? då står det endast hund eller så skrivs det inte alls i tidningarna. är det en kamphund så står det kamphund, så det är media och ni okunniga folk som nedvärderar och förstör de stackars oskyldiga och tyvärr feluppfostrade hundarnas rykte. jag vet så många "vanliga" hundar som attackerat eller bitit andra men inte fan står det nå i tidningen då heller. ni vet väll att golden retriver är den ras som leder bett statistiken va? min teori på det är att det är många oerfarna människor som skaffar just golden för dem har hört talas om att det är en fin familjehund, ja det är det om man uppfostrar den och inte tror att man inte behöver det med en golden. ALLA raser måste man träna lydnad med och visa vilken plats den har i flocken, för det mår alla hund bra av att veta sin plats och vara lydig. förstår den vad du säger och vet när den gjort nå fel eller bra så blir hunden inte osäker och då har man en hund som mår bra psykiskt.
så är det ju så att eftersom dessa kamphundar för längesen började användas till kamp för deras starka psyke och kraftiga bett då de från början är framavlade för att användas till tjurrusning har dem varit och är populär bland "fel" folk som använder dem till just detta, men du kan få vilken hund som helst att bli elak. men just dessa oskyldiga djur som inte alls mår bra av att slita sönder varandra i stycken hamnar hos folk som inte har något hjärta alls för de här djuren, utan bara ses som pengar. det är tragiskt och jag hoppas att ni som har fördommar tänker över vad ni sagt och tycker om dessa oskyldiga djur som föds helt oskyldiga till världen! nu har jag fått spottat ur allt jag haft på tungan och det känns jävligt skönt!

Kommentarer
Postat av: Lena

Du skriver att din hundras inte ska ägas av oerfarna, hur kan du då sälja till Owe å Eva som helt saknar erfarenhet av hundar. Men fortsätt vara arg du, jag bry mig inte som jag lärt mig att man ska säga. (Det är jag som skrivit allergikräk å inte Evas mor.)

2009-03-30 @ 19:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0