clinic för sigrid i timrå



ja igår mitt på dagen tog jag med mig louise till timrå ridanläggning för att titta och lyssna på en clinic för sigrid bergåkra-berglund (min fd arbetsgivare) det var en clinic som handlade om träning inför tävling och hon kom med så bra tips och jag var hel fokuserad under 1,5 timme hon pratade och red samtidigt. jag satt typ och red med hela tiden med mina höfter. efterom jag ridit väldigt mkt för sigrid på alla möjlig hästar från inridning till grand prix så förstår jag henne till 100%. vi är väldigt lika vad det gäller hästar, eller det är ju hon som lärt mig tycka om de sorters hästar hon gillar, dvs dem med mkt nerver och som är väldigt känsliga. för att kunna få en häst upp till de höga klasserna så måste den ha väldigt mkt framåtbjudning, helst lite för mkt och att den ska vara pigg och allert och känslig för hjälperna. jag tänkte att det skulle var bra att ta med mig louise för att hon ska lära sig lite och förstå mer vad jag menar när vi är ute och rider och jag har mina lektioner för henne. ju högre utbildad en häst är, dest svårare är den att rida oftas eftersom dem har så många "knappar" att trycka på och man måste vara en erfaren ryttare för att kunna rida den. oftast är en vanlig ridskolehäst enklare att rida för en inte så erfaren ryttare än en läromästare är att rida för dem är inte lika känslig för hjälperna och går inte sidverts bara man flyttar höften en halv cm åt sidan. ja hoppas ni förstår vad jag menar. jag tycker sigrid är super i alla fall och jag längtar tills ja kan börja träna för henne igen med julio.

Kommentarer
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Hej bruden, hoppas du blir nöjd med designen. Ändrade om texten lite, men den är ju ändå typ lika.

2009-03-08 @ 16:02:11
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0