Livet kan verkligen förändras på ett ögonblick

Att äga ett hus är ett stort ansvar. Det är grejer som måste göras även om man inte alltid vill. Det går inte att bara ligga på soffan och tro att allt sköter sig själv. Man delar på ansvaret och hjälps åt för att det ska fungera. Man ska inte behöva tjata om att gräset måste klippas, hemmet måste städas och disken måste diskas. Att vänta i 3 dagar tills att det blivit ett berg på diskbänken och det finns inga glas att dricka ur, inga tallrikar att äta på eller bestick. Innan man skaffar barn vill man vara säker på att vardagen fungerar med bara vi två och det gör det tyvärr inte. Det tar hårt att bli arbetslös, ekonomin och förhållandet tar stryk och humör börjar svikta hos båda. Men är man inte stark att stötta varandra och lösa problem så finns det inget att göra åt. Att sticka till mamma och tro att problem löser sig av sig själv så tror man fel. Allt har väll sin mening här i livet och jag blir bara en starkare människa genom att gå vidare. Jag bär med mig en livserfarenhet.

Kommentarer
Postat av: Jacke

stay strong! tur att VI har varandra käraste syster! dig sviker jag aldrig.

2009-07-23 @ 23:48:53
URL: http://jonssonjakob.blogg.se/
Postat av: Anne-Li

Men sweety vad har nu hänt?? puss

2009-07-27 @ 07:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0