hit och dit dag

ja denna dag har jag verkligen haft fullt upp. blevinte som jag hade tänkt mig i ala fall med en lugn dag hemma med hundarna och leka i skogen. utan det blev en dag åkandes mellan stan och birsta.
var först på sjukhuset sedan till birsta och handla städrengöring och lite småsaker, sedan till willys och handla mat, silvan där älsklingen jobbar, till stan för att hämta svärmor och skjusa henne hit och dit :) tillbaka till birsta på olika djuraffärer och granngården för att köpa en fodertunna då jag har kommit unnifund om att det går väldigt mkt foder här hemma med en dräktig tik och en unghund och dem båda rör på sig ganska mkt. har kollat runt och jämfört pris och näringsinnehåll i olika foder då jag är ute efter ett foder med mkt fett då jack lätt tappar hullet och de flesta foder måste jag ge så mkt av för att han ska vara fin men då bajsar han så mkt istället. funderar på att blanda i rapsolja i fodret som jag har gjort med mina hästar då dem blev mkt fin i kroppen av det. jag köpte i alla fall en fodertunna som man får plats med 2 st 15 kg säckar torrfoder i så slipper jag åka och handla foder titt som tätt. då kan jag köpa 2 samtidigt och förvara det så att vovvarna inte kan riva upp dem.
det blev alltså ingen bild på min tjockis tequila men imorgon ska jag fixa det.
trött som fan är jag, så jag funderar på att gå och lägga mig.
god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0