vilken dag



herregud vilken mensvärk jag haft idag. det var flera år sedan jag hade sån jävla värk senast. trodde att jag hade blivit av
med den, men nä.
vaknade vid kl 8. klev upp för att göra en jordgubbs/hallonsmouttie som jag gör varje morgon. började känna ganska så på engång att mensen skulle komma och fick riktigt ont i magen. tog 1 g alvedon och gick och la mig igen. vaknade en stund senare av att det bara hade blivit värre och alvedonen hade inte hjälpt ett dugg. gick på toa där jag spydde och fick såna värkar som om någon vred livmodern riktigt hårt och låren är nästan värst. som om det sticks knivar i dem och man blir alldeles knäsvag så benen bara skakar så fort man försöker resa sig. fick krypa till duschen och spola varmvatten på magen och få bort all svett från min dyngsura kropp. malin ringde och frågade hur det var med mig då jag innan hade ringt danne på jobbet och sa åt han att genast komma hem med ipren eller liknande innan jag svimmar. på malin skriker jag JAG HAR MENSVÄRK, SVIMMAR SNART. hon frågade om jag ramlat och slagit huvudet. blev så srab för jag orkade verkligen inte prata av den smärtan jag hade. alldeles efter det svimmar jag för jag vaknar och det känns som om jag sovit en stundnoch är avslappnad. tar ett tag för mig att komma ihåg vad som hade hänt och då förstod jag att jag hade svimmat. jag kröp tillbaka till sängen och jag hör mobilen ringer på toa. precis då får jag värsta värken så jag tar mig inte ur sängen. danne blev orolig och ringde ambulansen. strax efter kom min älskade danne och ambulansen. får dem att förstå att det är mensvärk och att jag bara behöver en värktablett. jag får det och efter en stund är det bra.
Alldrig mer vara utan värtabletter kan jag lova. fy sjutton vilken jävla smärta mensvärk kan ge.

Kommentarer
Postat av: Anne-Li

Stackars, stackars dig stumpan!!

2009-02-02 @ 10:16:01
Postat av: Frida

lillgumman då! vi som prata om din mensverk hos sanna sist!

2009-02-02 @ 23:12:49
URL: http://cashmira.blogg.se/
Postat av: Louise

Nu föstår jag varför ambulansen kom, mamma hade sett den och blev fundersamm. Tycker synd om dig med den mänsvärken. Jag vet nästan vad du går i genom, jag har också jäkliga probem med den. jag har fått resept belaggt:)Det kanske du också har men annars så det är bara höra av dig om du får ont, så att du vill låna då kilar jag över, så kanske du slipper svimma. vi bor ju så nära varann :)

2009-02-10 @ 18:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0