the dog whispered



tittar just nu på cesar milan och jag bara älskar han. han är så jävla duktig med hundar. han sa nyss något som jag blev så glad över att höra. Aggresion har inget med rasen att göra utan Aggresion har med sinnesstämningen att göra! Aggresion är ett rasultat av bla osäkerhet.
för mig som just har dem så kallade "kamp" raserna är det så skönt att få höra någon säga att det inte beror på raserna om dem är aggresiva, utan vilken hund som helst kan bli det! tänk om fler okunninga människor fick höra det och att det fanns fler av sånna som cesar som rehabiliterade hundar som annars skulle avlivas.

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag har också sett på det avsnittet. Han är duktig. Tänkte, kanske kan va bra att se det. Men vi vet ju inte än hur vi ska göra med valp. Vi räknar lite på hur mycket det kan kosta per månad med mat och försäkring och sånt. Försäkring har jag hittat, men sen beror det ju på maten, vilken sort och hur mycket man ska räkna med att dom äter...men det vet kanske du. Vi får träffas någon dag, om inte annat när vi kommer på besök....:) Kram och Gonatt!

2009-02-09 @ 21:26:36
URL: http://etsliv.blogg.se/
Postat av: Eva

Okej, får vi se det sen då, hur mycket dom äter. Men frågan är ju också, hur/vad/hur mycket en valp äter. Är väl vad vi räknar på i första hand. Men bra att veta hur mycket det går åt till en stor hund också...:)

Skulle vi köpa av er, så känns ju de skönt att vi har så bra kontakt med er....:)

2009-02-09 @ 21:48:23
URL: http://etsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0