första ridturen

blacken och julio


ja idag tog julio och jag första ridturen och det blev lite i hagen och efter grusvägen fram och tillbaka då jag inte vet några bra ridvägar på denna sida vägen. han var lite spallig så dr att han gärn skulle vilja ta ett skutt men är för snäll för att göra det, men samtidigt trög ibörjan. han är en sån där häst som man knappt får att gå framåt om man är en orutinead ryttare. men efter att fått prova de olika "knapparna" så fick jag igång han och han var rätt så fin. red kanske bara 15 min och han var lite svettig, tyder på att han har väldigt dålig kondis men den ska vi räna upp och det är lite muskler på gammel gubben som saknas. kul var det i alla fall att få sitta upp på min kille igen:)

Kommentarer
Postat av: louise

ja men vad bra, då är han ju lite in tränad för inför morgondagen :) jag längtar verkligen ! nu har jag precis varit på dans så nu vill jag bara gå och lägga mig, har lite skavsår på fötterna. men vi syns i morgon, jag kommer hem klockan 14, ganska precis :) sov gott!

2009-02-26 @ 22:02:57
Postat av: louise

förresten? hittade du någon sadel som passade eller blev det barbacka?

2009-02-26 @ 22:07:58
Postat av: Tomas P

Han ser visst lite vinter-luden ut! :)

2009-02-26 @ 23:25:17
URL: http://lopec.blogspot.com
Postat av: Annika

Vad kul för dig Anno att du har fått upp din häst hit.Hoppas ni får många sköna rid dagar tillsammans.

Kramar

2009-02-27 @ 05:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0