våran jul

ja den såg ut så här: julafton jobbade danne en sväng på dagen. han kom hem vid 15 och då stck vi direkt ut på en skoter tur. hemma igen skulle vi göra lasagne :) inge julmat eller kalle anka här heller. kändes konstigt att inte fira en traditonell jul för det har jag alltid annars gjort sedan jag var liten.
vi satt oss i soffan för att börja titta på arn 2 och då "råkade" det ramla i en massa chips och ostbågar så vi var inte det minsta hungriga. sedan bestämde vi oss för att åka ner till stan och bubbla lite. var ju mysigt och man blev lagomt trött.
på juldagen firade vi våran jul hemma hos svärfar och hans fru. mkt trevligt hade vi och både far och son bjöd på sig själva :) var mkt längesen jag skrattat så mkt och jag har aldrig sett min svärfar så tokig, men man har alltid haft misstanke om att han verkligen kan bjuda på sig själv på detta sätt.
annandagen skulle danne även då jobba och jag fick ju skjusa han på morgonen för han var inte riktigt körklar. jag hade bara druckigt 2 glas vin så det var lugnt.
sen resten av dagarna har vi varit hemma mest och bara myst.
nu ska jag fortsätta baka mina tekakor.





Kommentarer
Postat av: Jacke

sötnosar!!! :D

2008-12-29 @ 20:09:10
URL: http://jonssonjakob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0